Monday 9 August 2010

coret coretan

  • dunia ini luas. anda ingin faham sesuatu dgn lebih jelas?? jgn sempitkan dunia anda. belajar utk dengar dari semua pihak, belajar analisis, luaskan pembacaan, kaji sejarah dan doa minta diberi petunjuk. anda akan faham dgn lebih jelas.
  •  ada org kata, semacam tidak salah, org yg melakukan perubahan agung di muka bumi ini, mereka berbeza orgnya dari org lain. berbeza cara fikir, berbeza kesungguhan beramal, berbeza keikhlasan hati. tp masalahnya, org jenis ini selalu shj tidak bersama majoriti yg mungkin mainstream, oleh itu mcm2 prejudis terhadap dia kemungkinan berlaku. tp tulah, org yg hebat ni, prejudis2 cmtu biasa je kot..satu lgi, slalunya org hebat ni, bila satu fitnah setel, baru org nmpak dia tu hebat...hero kan last2..
  •  anda mencintai seseorang? boleh, tp biarlah cinta itu bersebab dgn sebab yg sepatutnya. satu je tak boleh, jgn mengharap pd org yg anda cintai tu, tp haraplah pd Karam Allah (sifat pemurah Allah), anda tidak akn kecewa. sy xde pengalaman byk bab2 ni, tp klu nk sy share lagi, boleh je...
  •  Ramadan...dekat dah sgt...suka aku nk memberikan kalian sedikit hadiah..hadiah sekodar..tnggukan hadiah tu..malam ni aku upload...mencintai kalian~
  • ya ilahi, aku ni akan tetap faqir di dalam kekayaanku, bgaimana pula aku tidak faqir dalam kefaqiranku?? ya ilahi, aku ni akan tetap jahil di dalam ilmuku, bgaimana pula aku tidak jahil dalam kejahilanku?? Tuhan, sesungguhnya kami telah menzalimi diri kami, andai Kau x ampunkan kami dan rahmati kami, nescaya kami menjadi org2 yg merugi..

0 comments: